En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Kattis - 1 maj 2011 19:22

Det bränner innanför ögonlocken....


Står plötsligt uppstannad på golvet framför tvn i vardagsrummet.

Bolibompa är slut och det är dags att lägga de tre små.


På tvn befinner sig nu en ung (väldigt ung) tös med sin något problematiska häst. Hon får instruktioner av en tränare.


Kontakten mellan djur och människa är fantastisk.

Kan vara alldeles magisk.

OM de når varandra.....


Och när en yngling får hjälp att nå fram till sin fyrbenta vän.

När de kopplar varandras kommunikationsförsök och börjar förstå varandra.


Då bränner det innanför ögonlocken mina och tårarna rinner lätt.


Det är ju dit jag också vill nå.

Kunna hjälpa vänner (djur-människa) kommunicera och samspela.


Men att säga att jag gråter åt ponnyakuten...pinsamt!

Av Kattis - 1 maj 2011 13:47

Värmen for iväg med röken från gårdagens majbrasa. Eller nåt. Försvunnen är den i alla fall. Även om solen gör sitt tappra försök att skina över oss mellan molntussarna. Barn har kommit och gått och kontaktbarn är på återlämning. Tvättar ska hängas, disk plockas och sängar renbäddas. Och mitt i allt kom gossmor ut på en springrunda. Man kan säga att jag sprang ifrån alltsammans helt enkelt. Och fixade rundan på fem minuter kortare tid än förra veckan =-) 'Det tar sig, sa gossen som lekte med elden'.

Av Kattis - 1 maj 2011 11:03

 
Av Kattis - 1 maj 2011 08:03

Att varje barn sagt sig vara ointresserad av valborgsbrasan glömde de allihop bort när det blev möjligt att få glida dit i fyrhjulingens släpvagn. Då var de raskt uppradade på bänkarna och hade plötsligt väldigt bråttom att få komma iväg. Gossarna kände sig nog väldigt häftiga när de kunde brumma in framför polarna vid brasan. Några höjda ögonbryn sa de sig fått. Tänk vilken känsla, när man är i tioårsåldern, att få stajla lite så där. Kunna känna sig lite häftig. Minns inte direkt själv att jag upplevde liknande i barn/ungdomen. Fast jag kan ändå förstå känslan. Och att få va lite ball ibland är väl aldrig fel…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards