En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Kattis - 21 maj 2011 18:10

I famnen vilar den lilla. Den övriga skaran pausar framför bompa. Kvällen blir en lugn en då morgonen som följer blir desto mer krävande. Invägning klockan nio i staden intill och därpå matcher med förhoppningsvis alerta och taggade gossar. Fightades gjorde gossmor idag, först på mattan i träningslokalen och sen med en oändlig skara tegelstenar som behövde omplaceras. Förutom teglet var även ett flertal åttbenta vänner tvungna att omplacera sig. Undrar just hur många hem jag förstört idag…

Av Kattis - 21 maj 2011 13:03

Hängande kvar i luften någonstans, mitt emellan tanke och tangent.

Orden som inte riktigt finns, men som ändå vill, något.


Inre bilder som rullar förbi bakom pannbenet.

Vackra sommarängar fyllda av blommande klöver. Skogstigen under regnande körsbärsblom. Det lilla röda torpet med stentrappan som känns varm under mig där jag sitter med min kaffekopp.


Drömmar jag burit inom mig så länge jag kan minnas.


Sitter i hammocken och önskar, längtar, drömmer.


Ska det någon gång bli vår tur......


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards