En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Kattis - 18 maj 2011 17:05

'Kan själv' sa jag tyst men bestämt och sågade till brädorna och skruvade ihop dem. Allt är lättare när man har ett helt snickeri i garaget. Bara att rota fram några skruvar i passande modell och tjoffa dem på plats.… eller nej. Så enkelt är det ju aldrig när man har ett tjog ungar som ska ha hjälp på toa, en fruktskål till mellis, skruva ihop nåt eget som inte går utan mammas hand, tusen frågor om läxan eller ännu hellre stå mitt framför näsan för att "hjälpa till"! Men nu är plankorna ihopsatta och kantbrädan nergrävd. Får väl se vilket decennium jag lyckas fortsätta…

Av Kattis - 18 maj 2011 09:17

Hoppet gräver sig djupt. 

Klänger sig fast i skuggan som drömmen lämnar kvar efter sig. Gömmer sig.

Förnuftet sätter spotlights för att belysa varje litet skrymsle av insikt. Försöker sopa hoppet, inte bara under mattan, utan rakt ner i rännstenen.


Som en saknad pusselbit. En exakt avbild av en del av vår livsdröm som plötsligt uppenbarar sig.

En drömbit så ouppnåelig. Så otroligt önskad.


Livets duk står stadigt uppställd på staffliet. Fylls med färger och visioner. 

Drömmar som växer, krymper och förändras.

Målas om och målas över.


Livet ger oss möjligheter. Inte alltid allt vi drömt.

Våra drömmar vrider sig. I takt med att jorden vänder sig.


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards