En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Kattis - 13 maj 2011 15:08

Tog en siesta. Eller break i största allmänhet. Solen var väl rädd att ta ut sig i förtid och tog en dags uppehåll. Lät några moln släppa loss lite och ge oss alla en behagligt lättandad fredagsluft. Gossmor följer exemplet och sopar vardagskraven under soffan. Softar till det med lite skönt gung och svänger med i rytmerna från 'me an my drum'. Nu tar vi fredag…

Av Kattis - 13 maj 2011 08:40

Det var knappast vänskap vid första ögonkastet.

Men kastades gjordes det. Fast inga vänskapsord.


Jag trodde inte på mig själv, så jag kunde inte precis kräva att någon annan skulle göra det heller.

Trodde på sig själv gjorde däremot du. Eller så fick du det att verka i alla fall.


Du var den coola med allas beundran. Den som med lätthet skimrade i rampljuset.

Själv gjorde jag vad jag kunde för att gömma mig i kulisserna, och satte mig nog oavsiktligt men ändå självmant i klassammanhållningens periferi.


Vi var lika som blåbär och hallon.

I olika skepnader rymde vi båda ett inre fyllt av samma tvivelaktiga nyfikenhet på livet och kärleken.


Ett snabbt drag av högre hand. En vägvisning och direkt anvisning.

Du satt plötsligt vid köksbordet och det blev ett samtal. En kontakt.

En stunds samvaro utan press och grupptryck. Med murportarna öppna.


Fasaderna rasade och vi kunde så se oss för dem vi var.

Två unga tjejer utan större kunskap om livet. Två vilsna och bortkomna ynglingar.



Under livet passerar vi horder av människor. Vänskapsband knyts och förfaller.

Livet bjuder oss på erfarenheter och äventyr. Några ger oss glädje och andra sorg.

Vi växer, mognar och förändras. Flyttar, bildar familj och skiftar ort.


Med varsin ryggsäck som ständigt fylls på, som kräver rensning och som då och då har behövt tömmas totalt, har vi trots allt sett till att behålla varandra.

En vänskap som startat i gruset, har fått ett starkt rotfäste och kan ge oss år av vackra blomningperioder. 


Likt en välmående ek växer vår vänskap sig frodigare för varje år som går...


Tack för att du finns.



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards