En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Kattis - 4 maj 2011 21:49

Sommaren 2009 

 
Av Kattis - 4 maj 2011 18:15

Sheperds pien var väl ingen direkt smaksensation.

Mycket salt så gick det väl.

Däremot var det lättätet för barnen.


Liten Elvis har inte varit den gladaste ungen i byn denna eftermiddag.

En liten pluttig tand har nu trängt sig igenom.

Nu äntligen sover han och huset är plötsligt så tyst, så tyst....


Sitter för en stunds eftertanke kvar vid köksbordet och lyssnar till diskmaskinens surrande. Grabbarna slängde sig ner i sackosäckarna framför bompa på övervåningen. Allt för att inte väcka den slumrande gaphalsen i onödan.


Nu ska ni få höra.

Jag vet inte riktigt om jag är helt överens med gossmor.

För hon sitter nämligen inte alldeles allena och bloggar vid det stora svarta köksbordet.

På andra änden sitter storgossen. Och bloggar med en nykläckt egen sida....


Jag har förvägrat gossen habbo, facebook och allt annat skojsigt man kan göra via nätet.

Men plötsligt klev gossmor in framför mig och tillät bloggning!


Är det verkligen rätt och riktigt!?


Fast det görs inkognito.

Helt utan namn och bostadsort.

Kanske någon liten oskyldig bild får ramla in.

Men inte mer.


Och länka till honom gör jag inte heller.


(Gossmor) Inte nu i alla fall.... 

Hmfffpdh!


Av Kattis - 4 maj 2011 11:48

Om det droppade lite lätt förut, så vräker det ner desto mer nu. Lyssnar till regnets spelande mot bilplåten och dröjer mig kvar en stund. Gossen ska plockas hem från dagis och två små har somnat på väg hit. Det är onekligen sövande med detta regn. Och bäddat för degande i soffan. I alla fall om man hade tid…

Av Kattis - 4 maj 2011 08:53

Det riktigt nyper i kinderna. Det är jättekallt.

Några enstaka regndroppar faller ner över våra huvuden och vi längtar redan in.

Det låter plaskigt om bilarna när de passerar och jag är glad att det finns en cykelbana mellan oss och dem.


Här om dagen sa det pang! Förmodligen till stor del igår.

Lite vatten till växtligheten och så spricker varje knopp.

Nu är det alldeles grönt och våren är mer än ett faktum.

Även om temperaturen plötsligt vägrar inse det....


Tack vare en otymplig trumpet lyckades gossarna få rulla till skolan/dagis i en varm bil, istället för till cykel.

Och jag och småttingarna tar endast en liten sväng med den fyrbenta efter lämning.


Idag har jag lovat mig själv att jag ska få nya sporttoppar och en och annan sporttshirt. Och har jag lovat något är jag inte den som inte vill hålla mitt ord.

Fast jag drar mig verkligen för att bege mig ut i den här kylan.


Vi får väl se vem som vinner, detet eller överjaget ;-)


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards