En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Kattis - 15 november 2010 10:33


  


Så var det till att vakna till ännu en härlig morgon med skönsjungande vinterregn mot fönsterrutorna.

I hemlighet tycker jag väl inte att det är en så där supervacker melodi, men schhh! säg det inte till någon!

En riktigt bra mamma ska väl älska alla väder och käckt utbrista "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder"..


Visst är det mysigt med regn, om det inte kommer dag ut och dag in i evigheters evighet. Regn är mysigt för det ger en känsla av samtyckande till att stanna inomhus och bara mysa.

Men det kan man ju inte heller göra konstant.

Det blir ju liksom inte mysigt i längden...bara tråkigt.


Idag unnade jag (åter igen) grabbarna en tripp till skolan i bil. Och tog sen de två minsta för en kortare promenad i regnet.

Faktum var att det var ganska skönt, inte alls kallt.


  


Lille D, har tagit ett kliv upp på utvecklings-stegen. 

Han kan nu vara utan blöja dagtid, hemmavid, utan så gott som några missöden.

Och fick förra veckan sitt eget rum och en stor säng. Han har hittills sovit i spjälsäng.

Han var mycket stolt, och jag var lite nervös för hur många kvällars gråt det skulle bli......


  


Men banne mig! Det har gått hur bra som helst.

Han är lite kinkig redan som det är, med att man måste finnas utanför rummet tills han somnar. Men det har hållits kvar på den nivån och inte blivit värre.

Skönt!


Nu säger jag att det är hans egna rum, men det stämmer ju inte helt. 

Elvis ska också in där vad det lider. Men det dröjer väl ett år kanske.

Jag vill nog ha honom hos mig ett tag.....


  


Den där tummen har blivit ett gissel.

Den åker in hela tiden! Så fort tutten är ute ur munnen, suger han åt sig tummen.

Ska jag köpa en napp och försöka få in i stället!?

Det känns också lite dumt.

Sätta på honom ett par vantar?!

Då suger han väl på dem också........


Vi har nu hunnit med et bak saffransbullar och ska nog köra igång en deg idag med.

Är det något jag är svag för, så är det just lussebullar!

Då kan jag inte riktigt hindra mig själv. Det åker lätt ner ett par stycken om de ligger framför mig. 

Och det är ju inte vad jag egentligen vill just nu. Nu vill jag helst få bort lite från kroppen, inte fylla på.......


  

  

Samuel ville också ta ett kort på baket.

Det blev inte så bra fokus, men det syns ju vilken aktivitet som pågår! ;-)


  

Nu ska vi slänga i oss lite lunch innan det är dags att fara iväg för att plocka hem ett par barn igen.....

Nej, just. Inte slänga i oss.

Vi ska sätta oss och mysa med tända ljus framför brasan och njuta av varsin skål med fil och flingor.......


Ha de gott!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards