En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Kattis - 19 november 2010 15:54

Många har redan ordnat klart allt med julklappar och paket. Själv har jag just börjat fundera.

Det är ju lika svårt varje år och varje födelsedag! Jag är ju en man(kvinna) av ordning och vill bestämt att var sak ska ha sin plats. Och helst ska det vara så få saker som möjligt, dessutom. Vilket förståeligt nog inte är så lätt att ordna i en familj storlek större… Det som gör livet lite enklare i den meningen, är de aktiviteterna som man kan fylla på och utöka i det evinnerliga. De leksaker som man helt enkelt inte kan få för mycket av. Som Lego, Brio-tågbanan och Geomag till exempel. Ju mer av detta som finns, desto roligare! Och det blir bara en utökning av något som redan har sin plats i rummen… Lättstädat med andra ord.
Av Kattis - 19 november 2010 08:47

Vaknar till en morgon med tvång att promenera till skolan, eftersom bilen har en liten kontroll hos verkstaden.

Varit rätt slö på sistone och tagit bilen nästan varje morgon de senaste två veckorna.

Så det var faktiskt skönt att för en gångs skull inte ha något val! Och skönt var det även att komma ut i vädret lite......


Här har vi bakat lussebullar i mängder på sistone. Frysen är fylld till bredden.

Så den biten känns avklarad.

Och mina små adventspåsar hänger redo att fyllas och drömmer bara om att få en plats på väggen att pryda. Var?!

Själv klurar jag på vad de ska fyllas med. Någon bra ide?

Funderade på att köpa ett paket lego, i mindre storlek, var till dem och dela upp i påsarna. Det kan ju va en ide till de äldre i alla fall.


De mindre kan man väl pytsa i lite lera, pennor och sudd till kanske?

Hjälp mig gärna! :-)


  


Vår kära (läs förskräcklige) vän Mosag verkar trivas bra i sitt boende.

Eller inte....Hon är inte särskilt lugn av sig längre. Klättrar runt väggarna och sticker upp sina håriga ben genom lufthålen i taket.

Det riktigt kryper i skinnet när man ser henne hålla på........ Usch!


(Fast liiiiite fin är hon i sitt fina terrarium.) Hyssscchhh...Det var inte jag som sa det där ;-)



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards