En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Kattis - 26 november 2010 18:18

Nu så for just toaletten ut genom dörren. Hela badrummet på nedre plan rivs ut med ett buller och bång.

Äntligen!, vill jag tjoa. Men vågar inte riktigt på grund av sårande mottagande hos min andre hälft.......


Maken slog bakut för någon vecka sedan.

Jag tryckte in honom i det orenoverade utrymmet och menade att ett års byggstopp får vara nog. Nu måste något ske innan "arga snickaren" kanckar på dörren!

Han pillade lite i ett hörn under några minuter och kröp sedan ut med all sin ågren. NEJ! Sa han sedan bestämt. Jag vill INTE!


Äntligen fick han ett genombrott. Det var nog detta som behövdes.

En kraftig insikt om sin egen ork och inre styrka.

Han ska som snickare alltid göra allting själv.......


Att få utlopp för lite inneboende ilska genom ett något rejälare rivningsprojekt, är väl aldrig fel. Men sedan tar plattsättaren vid.


Eftermiddagen spenderades hos kakelbutiken som har allt.

Det nosades upp färger, matta ytor och strukturer ur alla butikens hörn och vrår.

Slutligen hade alla mina visioner fått fast form, och orderlappen satt i handen.


Lite läskigt att efter ett års drömmande och planerande slutligen se de verkliga resultaten!

Men min lycka är total. Det kommer bli helt underbart.


Lite betong möter pärlspont so to speak........


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards