En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Kattis - 6 december 2010 22:47

Satt framför datorn på jakt efter behövliga ting att fylla mitt blivande vackra badrum med. Som dusch, handdukstork, lampa…en toalett kanske får följa med oxå. Men som vanligt fastnar jag på lampan! Det är så svårt att hitta snygga lampor. Och badrumslampor blev en ännu större klurighet. Vill ha en enkel 'skarp' lampa, som inte ser ut som ett lasersvärd någon jedi lämnat efter sig. Fast det skulle väl barna gilla. Och en toa som spela star wars main anthem (eller vad den nu hette) när man spolar!

Av Kattis - 6 december 2010 22:40

Lyckans fjäderklädda vingar omsveper mig. Mjuka vita vingar som bäddar in mitt liv med kärlek. All världens sorger och bedrövelser hålls utanför min duninramade tillvaro…

Av Kattis - 6 december 2010 13:14

Barnahänder har med yviga armtag målat diverse alster i all världens färger, över hela väggen i mitt badrum på övre plan.

Det mesta består av cirklar ditkraffsade av, gissningsvis, treårig buse. Sen tillkommer en hel del försök till figurmålning av den något äldre mannen.


På kortänden över badkaret ser jag sen hur någon betydligt längre krabat, med stora tydliga bokstäver, skrivit R + K = SANT......

Maken visst kan han med!


Lille D fick badkritor i sin adventspåse igår. Och då såg han till att få med sig brorsan och pappan ner i plurret för en stunds kladdande och plaskande.

Mina söta gossar.....


Min måndagsmorgon bestod sen av en ordentlig genomgång av badrummet. Från golv till tak, skrubbandes tills "gläns över bad och ho" skrålade mellan väggarna.

Ibland krävs det lite extra skit i hörnen för att man ska ta sig i kragen och rengöra mer än halvdant. 

Då kan det ju vara bra att få hjälp med att lägga dit den där extra skiten....


Nu ljuder istället Jill Johnsons julskiva från några år, säkerligen fler än jag tror, sen. Sitter nöjd med dagens uträttade jobb. Inte alls färdig, men första halvlek är avklarad, och snart är det dags för dagens upphämtningsrunda.


Spindeln passar på att roa oss med några cirkustrix hängande med benen i takets lufthål. Det är inte utan att ett antal rysningar rusar genom mig. Nog helsike har hon vuxit!?


Av Kattis - 6 december 2010 11:24

  


Tre månader stor har liten blivit.

Jag kan aldrig lära mig förstå, hur tiden kan ha så magiska krafter till att gå fortare, desto mer man vill stanna den.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards