En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Kattis - 15 december 2010 21:41

Sanden i mitt timglas glider lite fortare än lovat. Kornen rusar nerför glaset, dansar euforiskt med varandra i långa virvlar som aldrig tycks ta slut. Jag ser hur pyramiden av utrunnen tid hela tiden byggs på i den nedre delen av tidsmätaren. Att veta skillnad på lycka och sorg ger en extra dimension av tidsaspekten. Man vill aldrig att lyckan ska ta slut…

Av Kattis - 15 december 2010 10:49

Ser honom sitta där. Djupt förskjunken i metandets meditation. Det grå håret rufsas av vinden, det är ännu tjockt och kraftigt. Säkert är han mycket tillfreds med att håret inte minskat så mycket som hos många av de jämngamla. Båten guppar på vågorna och han använder hela sin kropp för att parera och hålla balansen. Att han inte är någon ungdom längre går inte att undvika. -'Man är inte äldre än man gör sig', är en ständigt återkommande fras. Att bli gammal tycks inte vara hans grej… plötsligt rycker han upp metspöt och jag ser att det sitter en stor abborre på kroken. Ikväll kommer det brinna fisk i bastuelden.

Men rätt som det är så hoppar en argsint gigantisk haj upp ur vattnet och slukar både gubbe och båt. Lille D och jag leker med duplo…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards