En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Kattis - 14 december 2010 21:46

Vandrar längs snöig väg genom vinterlandskapet på min väg för att hämta hem två gossar från dagens aktiviteter.

Skjuter barnvagnen framför mig med samma hand som jag drar lille D i pulkan bakom. I den andra handen vilar kopplet till den fyrbenta som struttar upp och ner i de höga snödrivorna vi passerar. Hans valpiga snöförtjusning sitter ännu i, dock vet jag att kölden sen kommer ge ökad smärta i hans missbildade framben. Men det blundar jag för just nu.......


  


Skolpojken rusar ut när vi dyker upp runt hörnet. Han låter mig bryskt veta att väntan varit alldeles för lång, men tar sen direkt pulkasnöret ur min hand och ger lillebror en riktig rallyfärd mot nästa stopp på dagis.


Då båda gossarna halats in tar promenaden hem oss förbi den stora pulkabacken. Vi stannar för att susa ner ett par gånger. Lille D tar sina små korta ben och all sin kraft för att trampa sig upp på höjden, men halvvägs upp tar orken slut och han stapplar gråtande tillbaka mot mig som står vid vagnen nedanför.

Även den fyrbenta har fått nog av kylan och funnit sig tillrätta i varukorgen under vagnen.......


Vi fortsätter hem istället.

Det bästa med vintern är ändå den underbara känslan av att komma in i värmen igen!


Av Kattis - 14 december 2010 21:07

Eftersom alla andra säkerligen har luciatåg den 13 dec, så ordnade alla andra sina events den 14 istället.........


  • Kylig promenad till skola och dagis för avlämning av en bunt ungar 
  • Möte i stora grannstaden
  • Lunch på hemvägen
  • Hämtning av färdigaktiverade barn
  • En snabb dammsugning av nedervåningen (obligatoriskt i alla lägen;)
  • Iväg till dagis för Lucia och vernissage 
  • Hem och fixa en vettig middag i någorlunda lung stressfri miljö
  • Far drar med två barn för konsert ; medverkande - storpojken 
  • Gossmor tar resten av skaran för julunderhållning av förstaklassaren

Kvällen får bli en härlig stund i soffan med godaste glassen från "Ben & Jerry´s", New York Super Fudge Chunk.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards