En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Kattis - 29 december 2010 17:20

Varsin namnbroderad lyxig handduk - underbar julklapp!

 
Av Kattis - 29 december 2010 15:12

  


En dag på högen. Brottning i all sin lekfullhet. Herren på täppan.....


Gossmor ställde sig att steka en drös med fattiga riddare till morognmålet. Jubel i barnaskaran. Sällan har väl magarna fyllts så till bredden under så tidig timma!


Min lott därpå blev tork och plock. 

Och sen, med målet att kontrollera lotterna från bingons uppesittarkväll, fick jag med mig samtliga kortare än mig själv ut i snövärlden.

En liten vinst på femtio riksdaler var belöningen för den utfärden.


Ibland kan det vara svårt att få med sig hela barnaklungan ut, men när så väl är åstadkommit, är det ännu svårare att försöka få dem med sig hem......


 


  


Liten fyrbent är gärna med och leker bergsbestigare en kortare stund. Men minuterna är inte många innan han försvunnit in under vagnen.


     

 


  


Med kindrosor stora som tallrikar slängdes det snöiga kläderna av innanför tröskeln. (Som genom magi hängde de straxt i torkskåpets undergörande värme.)

Med varm skummande choklad och varma smörgåsar tinade vi så sakteliga upp igen.

Bara för att sen ge sig ut i drivorna ännu en gång........

Men då stannade gossmor och mindre, liten och mini inomhus.


Av Kattis - 29 december 2010 12:03

Torkar och plockar, likt min lott det är.

Prylar överallt! jag suckar och svär.

Sen slår det mig plötsligt : det lever ju människor här!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards