En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Kattis - 7 december 2010 15:55

Känner hur bänkens stenskiva fått en extra beläggning av marsipankladd.

Lyckligt chokladiga barnamunnar har nu tvättats rena från julbakets njutningsstund.

En trave lådor, fyllda till bredden av diverse grisar, trollkarlshattar, hamburgare och allmänt chokladdoppade klumpar, står nu i vår ena kyl.

Det lär slinka ner en och annan hand däri för att norpa åt sig något uppiggande med jämna mellanrum.... ;-)

(Menar naturligtvis inte mig själv!)


Var i den lokala möbelboden på jakt efter badrumslampa idag.

Kunde till och med känna mig nöjd med utbudet. Men så klart var den jag ville ha en beställningsvara. Fast det är väl ingen brådska.

Idag har värmeslingor spikats (eller hur de nu gjorde) fast av elektrikerna och byggkillarna har hällt ut lite gegga som ska stelna. Betong!? Cement?! Skit samma..... 


Underbart att se hur det går framåt! =-)


Hur som helst. I denna egentligen rätt stora möbellada, fann jag min barndoms-julskimmer-dröm. Tror jag tar och uppfyller den så här på gamla dar. 

Det man inte fick som barn, får man ge sig själv som stor! 


Där går ju helt bet när det gäller leksaksbutikernas rosa drömhyllor......

Men en lampa, det är nåt annat.



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards