En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Sovmorgon och blåsor på händerna

Av Kattis - 1 november 2010 12:49

Glädjen över att vara klar med lövräfsandet är ofantlig! Ömmande och spruckna blåsor på mina händer är min belöning, men nu är jag åtminstone färdig. 29 svarta säckar står nu och väntar på bortforsling. Denna helg är trippen till tippen gjuten i betong! Inga ursäkter och undanflykter godtas. Att få vakna i lugn och ro, till vetskapen om att så skön kommer hela kommande veckan vara, var riktigt mysigt. Kunna ligga och dra sig med de små i sängen och inte hela tiden behöva slita upp dem ur värmen, känns gott! Nu har halva dagen rullat förbi och min kaffestund närmar sig. Ska bara.…

 
 
Ingen bild

Anne

1 november 2010 13:08

Tror att tippen har stängt på lördagar om det är en röd dag. Vi hade hyrt släp o allt en gång och kom dit och såg att det var stängt, grrrr...ej kul! Tips: kolla att de har öppet innan ni åker.

Kattis

1 november 2010 13:24

Sk-t oxå! Det har du ju rätt i! Aja, då får vi se till att hinna på fre. Om de inte har kortkort dag då…

 
flerbarnsliv

flerbarnsliv

1 november 2010 13:19

Oaaj, räffsarpinnes blåsor är inte skönt. Men nu är det gjort och jag förstår det är skönt ;) 29 säckar betyder många fina buskar och träd på sommaren ;)
Varför är "ska bara" alltid en kvinnas ord? Innan man kan sitta ner en stund.

Ha en riktigt skön slöardag, det är du värd ;)
Kramizar

http://flerbarnslivet.blogspot.com

Kattis

1 november 2010 13:29

Ja, alltid är det nåt som väntar på fixning. Och jag har så svårt att blunda för sånt när jag ska pausa en stund… men nu har jag min kopp och sitter och planerar för nästa drag ; )
Hoppas du ger dig själv en paus då och då, nu i all packning och fix!
Kramen

 
Mary

Mary

1 november 2010 21:48

Underbart att arbeta ute i friska luften. Speciellt när det är bra väder och man får ett fint resultat! Men fantasin skenar iväg 29 sopsäckar löv måste ha varit en underbar lövhög att hoppa i:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

Kattis

1 november 2010 21:56

Jo det skulle ha blivit en präktig lövhög!
Vet inte om du såg mitt inlägg för ett par veckor sen. Men då fick busarna ihop en redig hög att barrikadera ytterdörren med ;-) Så att leka med lövhögar är redan avklarat :-D.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards