En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 augusti 2017

Av Kattis - 2 augusti 2017 22:10

Man kan leka i en pool på olika sätt.

Av Kattis - 2 augusti 2017 16:19

Hur många minuter låg jag så idag och läste min lilla bok i solskenet? -Inga!
Men det har varit en alldeles förträfflig dag ändå. Nu till exempel sitter jag och tar igen mig i svalkan på altan efter en helt fruktansvärt jobbig fem kilometers runda. Fjortonåringen drog på sig löparkläderna och gjorde följe, elva- och nioåringen tog cykeln. Men de följde bara med en liten bit. Sen drog de till byhålan intill och köpte glass. Får se om de orkar ta sig hem igen sen.
Kändes mycket kul att få sällskap på rundan, förutom av solen. Den kokade oss stekta under tiden och vi båda föll ihop på farstutrappan likt två torrlagda gäddor.
Tänk att något som känns så jobbigt samtidigt känns så himla bra.

Av Kattis - 2 augusti 2017 10:19

Duvorna gurglande från trädtopparna, någon fjäril som styr över altanen, bilar på avstånd nere från stationsvägen och solens enorma värme mot mina ben.
Har just ätit min vanliga grötfrukost och satt mig med kaffekoppen i hammocken. Gårdagens böjpass känns benen och allt känns liksom...bra. Bara bra.
En väldigt varm och solig dag tycks vi ha vaknat till och poolen står ju redo att användas. Inte många måsten på listan idag, lite matinköp må hända behövs och kanske en snabb sväng till tippen, men i övrigt kan det nog finns tid för en bok i solen. Kanske till och med doppar mig.
Det är varmt idag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards