En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 augusti 2017

Av Kattis - 23 augusti 2017 19:25

Ugnsstekta kycklingklubbor utgjorde en smaskig middag. Kryddigt och knaperstekt skinn är bland det godaste som finns.
Så fort måltiden var avdukad och köksbordet rentorkat övertogs det av husets storpojke. Den som fyllde sjutton nyss.
Med stor lycka som sken genom hela hans varelse plockade han fram sitt nyinköpta Lego. En gigantisk förpackning på någonting runt femtusen bitar som snabbt täckte hela bordsskivan. Det största Lego vi haft i detta hus.
Det är en häftig kreation byggt, inte som vanliga Legoset brukar vara utformade utan mer som det byggs i världarna på Legoland. Ytterst detaljerat och iderikt. En hel stad, från gammalmodig till modern. Temat kommer från Legos egna Ninjago. Som en Chinatown. By brick.

Av Kattis - 23 augusti 2017 16:25

Tiden är av absolut ingen betydelse!
Ändå jublar jag inombords när jag lyckas genomföra femman i ett tempo som är bättre än jag lade upp som plan. Varför har jag ens en plan när jag inte bryr mig om tiden?!
Jag springer för att jag känner att astman behöver det, för att kroppen och själen njuter av det och för att jag vill.
Och det jag njuter allra mest av är känslan av att det inte är något märkvärdigt med att ge mig ut och springa en sväng. Det är något jag kan göra med lätthet.
Och just den känslan gör att jag känner mig stark.

Av Kattis - 23 augusti 2017 06:43

Ja. Vad tog det? Två dagar, sen började larmet om löss rusa runt.
Jag skickade en önskan till samtliga klasser i grundskolan om att de skulle kolla efter löss redan innan skolstart. Tänkte vi kunde förebygga. Men det gick ju så där.
Nu blir det till att luskamma dagligen för att se att vi inte råkar på några. Blä!

Det är ganska bra med sådana där klassgrupper på facebook, väldigt smidigt när man vill diskutera saker och ting, fråga om läxor eller bara larma om löss. Lättillgängligt och det blir inga konstiga mailtrådar som förvirrar.

Så nu gick luslarmet. Då börjar vi morgonen med kamning.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards