En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 augusti 2017

Av Kattis - 16 augusti 2017 22:25

Det skymmer.
Åkrarna är till bredden fyllda av en sjö av dimma. Tjock som filmjölk rinner den över bredden. Tar sin plats så självklart och ångerslöst. Alldeles frimodigt låter den sina yviga kanter breda ut sig som de vill.
Jag åker hemåt nu.

Av Kattis - 16 augusti 2017 11:53

Regnet smattrar mot pooltäcket medans jag småfrysande sippar på sista koppen kaffe innan avfärd till jobbet. Kväll. Inte ofta jag jobbar så.
En löptur fick jag till innan regnet. Väckte min kära fjortonåring vid nio och kollade om han hade nån tanke på att följa med. Det hade han.
En lugn lunkande runda var planen. Med ett par kilometers distansökning mot tidigare pass. En sju sisådär.
Första kilometerna fick jag bromsa min lilla kalv, sen kom några där vi höll jämnt upp. De sista fick jag släpa.
Men en bra sjua blev det. Sen kom regnet.

Av Kattis - 16 augusti 2017 08:04

Höststormarna river i träden. Björken piskar surt med grenarna. Det riktigt fräser.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här sommaren. Det har ju inte regnat något alls men inte har det varit jättevarmt heller. Visst har solen funnits där så gott som dagligen, fast utan den där ordentliga värmen.
Det har blåst en hel del också, vilket gjort båtlivet svårmanövrerat. Vi har inte kommit ut så mycket som vi tänkt. Och det känns ju lite tråkigt. Men våren var ju ovanligt kall och vårt arbete med båten gjorde att iläggningen försenades en hel månad. Och så var visst fallet för alla märkte vi då.
Det var vår första våruppstart med båt. Köpte den ju förra våren. Så vi får se hur det blir nästa år. Kanske är båtlivet inget för oss trots allt. Vi får se.
Nu är det i alla fall höst. Det hörs på vinden.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards