En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 augusti 2017

Av Kattis - 5 augusti 2017 19:52

Av Kattis - 5 augusti 2017 14:49

Med knäna uppdragna knaprar jag havreknäcke med ost tillsammans med eftermiddagens kopp kaffe. Inne i köket rumsterar den nyblivna 17-åringen med sina frozen cheesecakes till morgondagens lilla bjudning. Det kommer bli smaskigt värre!
Istället för att jobba imorgon har jag lyckats byta bort det passet och kan ta det lugnt hela förmiddagen innan folket kommer. Det är skönt.
Nog för att det är skönt att smita till jobbet och komma hem lagom tills allt är klart också. Men. Det kommer sådana tillfällen andra födelsedagar.

Av Kattis - 5 augusti 2017 06:33

Bjuder på en bild från i vintras. Vi återkommer denna vinter.

Av Kattis - 5 augusti 2017 03:29

Lingonsylt blir det i dagens morgongröt. Och en skvätt mjölk. Men gör man gröten lite lösare behövs inte många droppar.
Så var det uppstigning igen. Ännu en arbetsdag framför mig.
Det som är skönt med att jobba tidiga mornar är att då får jag även sluta tidigt. Gå hem och fortfarande ha vad som känns som hela dagen kvar. Och det är skönt!
På köksbordet framför mig ligger högar med färgsorterat lego utspritt över precis hela bordet. Kaffekoppen får knappt plats.
Det är Indiana Jones-lego och det ska byggas ihop. Tydligen på köksbordet.
Jaja, lever man i en överdriven legofamilj så är man van. Lego från tak till golv. Lego överallt.
Kanske har de hunnit få ihop lite tills jag kommer hem. Eller så har de då knappt vaknat. Återstår att se.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards