En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Kattis - 7 augusti 2017 16:00

Dagens middag planerad till pasta carbonara, mors favorit. En lättlagad snabbrätt som går hem hos alla. Det ger dessutom lite mer slötid innan.
Dagens träning avklarad. Fortfarande missnöjd med utvecklingen i bänken som plötsligt rasade bakåt för ett par veckor sen. Men jag försöker att göra mina reps och låta det bero. Skit samma. Gör det jag ska och hoppas det ger sig med tiden.
Resten av passet kändes ok. Hade ork kvar för lite extra träning i pressar.

Ikväll blir det Game of Thrones med de tre musketörerna. En favorit för oss alla. Lite mysigt med något som binder samman de tre äldsta och oss föräldrar. Kvalitetstid kan det kanske kallas.

Av Kattis - 7 augusti 2017 12:50

Få saker doftar så ljuvligt som skogen efter regnet. Mörkgrön mossa och massa barr. Mmmm. Underbart!
Fick med mig lilla mor och de tre små grisarna på en mysig skogstur. Det var riktigt skönt!
Solen silade sig mellan talltopparna och rötterna var förrädiskt hala. De minsta satte sig på rumpan ett par gånger, men vad gjorde det. De fick lite fika nere vid sjön.

Av Kattis - 7 augusti 2017 09:28

Då mor min kom innan fikat igår och stannar ett par dagar, blir det inte många lugna minuter här i huset. Det går i ett. Blir en hel del gjort, vilket är kanon, men det snurrar för jämnan.
Innan jag klivit upp ur sängen, innan ens de små kommit upp, har hon hunnit hänga all min tvätt och strukit undan hela strykhögen, plus lyckats ha sönder en gigantisk glödlampa, få en bit i foten och dammsugit resten.
Så när första lillpojken till slut kliver upp stapplar mormor runt på ett ben med en glasbit hon inte lyckats få bort i den andra. Så han får helt sonika rota fram en pincett och kavla upp ärmarna!

Men nu har de tagit en sväng till affären. Så jag får sitta med min morgonkaffe en liten stund i godan ro. Tills det drar igång igen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards