En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 augusti 2017

Av Kattis - 12 augusti 2017 21:48

Jag funderar på en kamera. Jag har inte ägt någon sen... hedenhös. Sen jag var barn kanske.
Min önskan är att ta skarpa foton på avstånd. Sådana där in the moment-bilder när man plötsligt ser sitt barn brista ut i gapskratt eller göra den perfekt volten i studsmattan. Den ska zooma bra även när objekt ellar fotograf är i rörelse. Och sen ska det vara otroligt lätt att få fotona till mobilen, en Iphone.
Självklart måste den vara liten nog att ha i fickan och snabb att få igång.
Jag är ju långt ifrån någon fotograf, men jag älskar att ta fina kort. Oftast på sånt ingen annan ser.
Nu har jag spanat in en Panasonic DMC-TZ70. Kan det vara nåt för en amatör som mig?

Av Kattis - 12 augusti 2017 17:34

När färsen inte tinat som beräknat blir det pizza.

Vännens gradering gick kanon. Annat var det med min rygg. Klev upp på mattan, sprang några varv och gjorde några uppmjukande kullerbyttor. Stopp! Det tyckte ryggen inte om alls.
Att köra styrka eller att springa är en sak. Att göra motoriska övningar är något helt annat. När kroppen inte utsatts för sånt på ett tag, läs; en hel sommar, protesterar den. Ibland mer högljutt än annars.
Förutom att ryggen sa ifrån så blev jag något så in i norden illamående och snurrig att det var rent läskigt. Jag fick snopet kliva åt sidan och jobba på mjukheten istället. Slängde ut vår gigantiska tjockmatta, kastmattan som vi har för mjukare fall vid kastmängdsträning, och gjorde kullerbyttor och rullande framåtfall med otroligt långsamma intervaller.
Jag får väl börja från början helt enkelt.

Av Kattis - 12 augusti 2017 08:14

Kan inte säga annat än att jag tycker det är riktigt mysigt med regnet utanför. Jag sitter vid det stora svarta ekbordet i köket med altandörren öppen och hör hur regnet smattrar mot trädäcket. Välkomnar den svala luften och njuter av regnets doft. Det är härligt.

Som vanligt vaknade jag först av alla och ålade mig ur sängen för att inte väcka de sovande. Det är skönt med en tyst och ensam morgon. 

Om några timmar väntar judo. Min mycket kära vän S ska gradera till blått och önskar mig där som kastdocka. Och då jag inte tränat judo på hela sommaren är det väl dags för mig att komma igång, sen ställer jag självklart upp när jag är önskad! Det kommer inte vara några problem alls. Hon fixar det lätt.

Kanske jag kan be om hjälp av henne sen, att börja träna för att ta svart...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards