En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Kattis - 10 augusti 2017 18:30

Proppmätt och dundertrött pumpar jag kaffe intravenöst.
Ikväll är det sista delen av Hobbit-trilogin och jag gissar att jag klarar kanske hälften. Om jag får mer kaffe.
Idag hade jag lille D med mig ner i gymmet. Det är en upplevelse i sig. Som att befinna sig i ett livs levande flipperspel.
Han far från det ena till det andra. Drar lite rodd, gör några dips, ner i golvet för armhävningar och upp och dra latsdrag. Testar bänkpress, cyklar en stund. Både framåt och bakåt. Varför inte liksom?
Whoo...

Blir jag inte trött av mitt eget pass så blir jag det sannerligen av hans.

Av Kattis - 10 augusti 2017 11:12

Åh vad jag längtar! Vad vi längtar!
Semester är jätteskönt. Mysigt och avkopplande. Man får tid att göra saker man aldrig annars har tid för. Eller ork till.
Men en resa. Det är lyx. Det är avstressande på riktigt!
Då är man verkligen ledig och behöver inte städa eller tvätta. Behöver inte laga mat.
Och eftersom vi alltid åker all-inclusive behöver vi inte ens tänka på vad vi ska äta, när vi ska göra det eller på vad det kommer kosta. Det! Är riktigt skönt!

Sist, i vintras, for vi till Taurito Gran Canaria. Alltid Gran Canaria. Det är lagom varmt och lagom dyrt.
Vi stannade en vecka. Det var så härligt.

Av Kattis - 10 augusti 2017 06:37

Bjuder på en bild från en av fars sagostunder. De läser en Vikingabok

Av Kattis - 10 augusti 2017 06:30

Hungern river i mig, trots min stadiga grötfrukost.
Det är frukostrast och jag har tagit med mig min shake och frukt ut till rökrutan. Inte för att jag röker, Gud nej!, utan för att jag behöver tystnaden och lugnet efter morgonens intensitet.
Det är lite mysigt att sitta här i svala morgonluften, äta min frukost nummer två, lyssna på flygplanen som lyfter och se passagerarnas kamp med resväskorna.
Jag jobbar på en flygplats med andra ord.
Ett väldigt roligt ställe att jobba på. Särskilt om man gillar människor.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards